Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday, July 8, 2009

KURSUS VS AYAH

Posted by Damia's Mommy at 1:57 PM
Selamat tengah hari...sibuk tul aku 2 ,3 ari ni..mcm2 hal nk kena uruskan..ayah damia xde kat umah..still kursus..so aku terpaksa la uruskan sume hal umhtangga sorang2..sib baik mak ade kat umh temankan..huh!!

Hubby still kat melaka..ari2 aku akan tanye dia..ape yang dia buat kat sana..ermm..bukan nk siasat or menyibuk..cume nk tau je ape menda yg di kursuskan...adakah iyanye berguna??

Sejak ari pertama sampaila ari ni hari yg ke -10 hubby dok sana..aku xde lagi dengar diorang buat kegiatan yg best..ape yang aku dengar dari hubby..mcm aktiviti2 yang hanya layak dibuat oleh budak2 sekolah or student2 u.. Kesian hubby...terpaksa layan aktiviti2 ntah ape2 ni..

Pelik aku..sebab aku expect menda yg gempak..yg boleh meningkatkan daya kerja or kualiti kerja yg cemerlang..tapi..kalau dah public speaking pun bagi topik2 budak sekolah/kampus..mcm mane mereke2 yg g kursus ni nk jadi maju...berdaya saing...cemerlang terbilang..??bukankah itu hanya akan bazirkan duit kerajaan dan yg paling penting membuang masa!!

Kursus wajib dihadiri oleh semua kakitangan kerajaan ..tapi..wajarkah mereka dihidangkan dengan aktiviti2 yang langsung xdapat membantu malah menghabiskan duit kerajaan..baikla mereka sambung je kerja mereka ..xyah nk cari penganti semasa ketiadaan mereka kerana g kursus...

Aku bukanla nk kondem...cume..aku rasa sumer tu xmasuk akal..membazir..tapi maybe xsume akademi latihan mcm tu kot..maybe facilitator2 yg incharge kusus hubby aku ni dah ilang idea kot..tu yg main buat je tuh..huhuhuhu...jgn marah ekk sape2 yg terlibat..bukan nk kata..just pandangan ..n aku rasa la..akedemi2 yg terlibat patut jadikan akademi2 swasta sebagai contoh..sebab cara diorang handle kursus..sangat bagus..and worth it!!

0 comments on "KURSUS VS AYAH"

 

Happy ever after..(",) Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez