Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, July 9, 2009

PPSMI

Posted by Damia's Mommy at 2:08 PM
Keputusan kerajaan memansuhkan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) mulai 2012 adalah satu keputusan yang sewajarnya.

Setuju atau Tidak???

Kalau aku..aku x setuju..pada aku..ok jer kalau belajar sains n matematik dalam english..sebab nanti masuk u pun..sumernye dalam english..jadi xsalah pun..cume berat skitla nk bawak..tapi aku rasa..xperlula mansuhkan..just tambahkan tingkatkan mutu pembelajaran bahasa inggeris tu sendiri..latih guru2 dan bakal2 guru supaya dapat bg ilmu bahasa inggeris pada sume pelajar..
pada aku la..soal bahasa melayu bahasa kebangsaan tu bukan alasan untuk kita menolak belajar sains n math dalam english..

itu just pendapat peribadi aku la..(",)

1 comments on "PPSMI"

Anonymous said...

yup..betul tu..
sokong2..
nanti masuk u xla susah..xla tercengang2..
bahasa melayu akan tetap menjadi pojaan tapi xsalah kalo pakai bahasa inggeris..international language meh..

sekadar sy punye pendapatan.hehe

 

Happy ever after..(",) Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez