Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Friday, July 31, 2009

Ayah

Posted by Damia's Mommy at 10:17 AM
Ahh..rindunye kepada seorang insan yang bernama ayah..yang hampir 9 tahun meninggalkan kami sekeluarga..betapa aku rindukan dia..selama 9 tahun dia meninggalkan kami..aku cuba untuk tidak mengingati..bukan benci..tapi aku xdapat lupakan kenangan pahit tu..

____

Hari terakhir aku berjumpa ayah..aku nk balik semula ke kolej..masa tu aku belajar kat Matrik Dungun..Masa aku salam dengan dia..aku cium tangan dia..dan mulut aku tiba2 cakap.."kakya minta maaf..."aku pun xtau nape aku mesti cakap mcm tu..sedangkan sebelum ni xpenah aku cakap mcm tu..lepas tu..aku terus keluar dari rumah..masa aku nk pakai kasut..aku terpandang belakang..dan aku tgk dia tgh memerhatikan aku dengan penuh erti..masa tu terdetik dihati aku..kenapa dia pandang aku begitu..dan itula kali terakhir berjumpa dengannye..

Bila aku balik kolej..aku seolah2 xtenang..tapi xterpikir pun pasal dia..cume jiwa aku xtenang..satu hati..aku call mak..tanye kabar semua..dan mak cakap..ayah xsihat..demam..
dan aku..entahla kenapa..terpikir nk call abg2 aku..suruh diorang balik kg..aku cakap"..abang..balik...ayah xsihat..demam...nk sangat jumpe anak2 dia.".entah kenapa aku cakap mcm tu..sedangkan aku xpk pun nk cakap mcm tu..seolah2 menda tu dah dirancang..dan mak ade call..cerita yg ayah nk bg motor besar dia pada abg aku..dan secara tidak sengaja sekali lagi aku cakap.."agaknye nk mati kot..tetiba je kasik motor kesayangan dia"..demi allah..aku xtau kenapa aku cakap mcm tu..seolah2 aku xsedar aku cakap mcm tu..
dan..dalam masa yg sama..seolah2 ade org berbisik..yg ayah akan meninggal pada hari valentine..hampir seminggu menda tu berkumandang kat telinga aku..tapi peliknya aku xcall pun dia..bertanya kabar..

dan pada 14 february 2001..pada pukul 6ptg...aku seolah2 sasau..aku pergi ke tepi laut depan kolej..dan menjerit..terasa sedihn sgt..ntah kenapa aku jadi begitu..rupanye waktu itu dia telah menghembuskan nafas terakhir..mungkin kerana naluri seorang anak..dapat merasakannya..

dan lepas magrib..aku telefon rumah..sengaja..hanya utk tanye kabar..xmengesyaki ape2..dan bila diksa beritau aku berita yg ayah dah takde..aku terus menangis di public phone tu..terus aku tinggalkan phone tu..aku berlari sekuat hati ke bilik..diam..tanpa berkata ape2..benar2 aku terkejut..xsangka apa yg berbisik ditelinga aku jadi kenyataan..dan kini aku kehilangan seorang ayah..

rupanye keluarga aku cube menghubungi aku tapi xdapat..sampaikan g balai polis utk hubungi aku..ntah kenapa hp aku xdapat dihubungi..

dalam kereta aku hanya menangis sepuas hati...xsedar dah sampai kg..
dan bila menatap wajah ayah..aku rasa dah kehilangan segala2nya ...

kenapa dia mesti pergi meninggalkan aku..mak..dan adik2..yg masih memerlukan dia..

End.

0 comments on "Ayah"

 

Happy ever after..(",) Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez